2010. március 19., péntek

Gyermekre várva / Emma a kisangyal

Tomi unokatestvére, -akit én eddig Tündérkének hívtam, de igazából Emma- már 14 hetes, és egy igazi kisangyal. A sógórnőm válaszai:

- Neked hogy megy a szoptatás? Mennyi időnként szoptatsz?

Az első hetekben igény szerint szoptattam, akár 50-60 perces szoptatásokkal. a 4-5. hét környékére csökkentettük kb. 30 percre, és beállítottunk egy 3 órás, rugalmas napirendet. Ezt ma is tartjuk, 3-3,5 óránként eszik Emma. Nem volt semmi nagy gondom, talán annyi, hogy az elején meglepetésként ért, hogy mennyire fáj. Az első napokban kirepedt a mellbimbóm, ajánlom a bepanthen kenőcsöt, azt még lemosni sem muszáj. Szerintem megelőzésképpen is jó, nem árt puhán tartani. Most, a 4. hónap környékén érzem, hogy csökken a tejmennyiség. Eddig nemigazán fejtem, csak ha más vigyázott Emmára, most már fejegetek, próbálom szaporítani.

- Szeretnék venni elektromos mellszívót, amelyik később orrszívónak használható. Te ezt hogy oldod meg? Szerinted az jó holmi?

Nekem kézi van, a célnak megfelel. Nem biztos, hogy kihasználod az elektromosat. A porszívós orrszívó 2.000 Ft, annál jobb nincs. Szerintem a kombi cuccok általában kompromisszumosak.

- Nekünk nyári babánk lesz. Fönt az emeleten a kiságya, amit használunk, de napközben leginkább lent leszek, és szeretném, ha Ő is ott lenne. Fogunk kapni utazóágyat, és abba szeretnénk rakni. Szerinted jó ötlet? Te hogy oldottad meg ezt a kérdést?

Az első hetekben a nappali szintjén altattunk mi is, mózesben. Amikor a napirendet bevezettük, altatási szertartással stb., akkor ezt megszüntettük. Szerintem jobb az, ha az alvás mindig ugyanúgy, ugyanott történik, hozzászokik a kiságyához, szobájához. Vegyél egy bébiőrt, az hasznos!

- Nektek a babaszobában van a pelenkázás és ott van az összes babacucc + a baba? A fürdőszobában van a fürdetés? Ti hogy oldottátok meg? Milyen tanácsot adnál a fürdetéssel kapcsolatban?

A fürdetés fontos szertartás, én annak a híve vagyok, hogy ne maradjon ki egyik nap sem. Kiskádban csináljuk a fürdőszobában, most próbálkozunk a közös fürdéssel. Az a legjobb, ha apa csinálja az esti rutint. :) Nekünk a babaszobában van a pelusozás.

- Nálatok külön szobában alszik a baba, vagy veletek egy szobában?

Mi az első pillanattól kezdve arra törekszünk, hogy minél önállóbb legyen, saját ágy, saját szoba. Légzésfigyelő, bébiőr hasznos. Szerintem ez attól függ, hogy hosszú távon mit szeretnétek, működik a közös szoba vagy közös ágy is, vannak előnyei, de akkor ez akár évekig is így maradhat. Ha olyan típusúak vagytok, hogy tetszik ez a megoldás, akkor hajrá!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése