2010. március 19., péntek

Gyermekre várva / Vikinél így volt

Tomi másodunokatestvére, Viki anyukájának válaszai következnek. Viki nagyon cuki, nyáron is próbálkoztam a barátkozással, de akkor rám se hederített, és most hétvégén, lehet hogy csak Tomi miatt, de egészen jól fogadott, még egy kicsit bújócskáztunk is.
- Neked hogy ment a szoptatás? Mennyi időnként szoptattál?

A szoptatásról Viki fél éves koráig füzetet vezettem, hogy mikor, mennyit evett, összesen 11 hónapig szoptattam, végül Viki hagyta abba. Elöljáróban annyit, hogy én végig csak úgy tudtam szoptatni, hogy minden alkalommal mindkét mellből evett Viki, mert csak így volt elég tejem. Már a kórházban is, és utána is ülve szoptattam, otthon a jó kis szoptatós hintaszékemben. :) Az első hónapban napi 6-szor, de ezek általában 1-1,5 órásra is elhúzódtak, a 6-ból egy esett éjszakára (elalvás előtti utolsó szopi 20-21 óra között volt, a következő általában hajnal 4-5 között).

Később naponta akár 8-szor is kellett etetnem, mert nem volt elég tejem. 6 hónapos korától kezdtem a hozzátáplálást, de persze már akkor sem volt jó evő, szinte alig evett. A hozzátáplálás kezdetétől a napi 8 alkalom lassan lecsökkent 7-re, 6-ra, végül 1 hónap után kb. 5-re, és ez maradt sokáig. Viki 10 hónaposan is még napi 3-szor szopizott, ebből egy még mindig éjszakai volt. Ekkor döntöttem úgy, hogy éjszaka már nem kap, aludjunk végre végig egy éjszakát, maradt tehát a napi kettő, majd az egyszeri szopi, ami viszont már annyira kevés volt, hogy inkább Viki döntött úgy, hogy hagyjuk abba. :D

Viki most 20 hónapos, és még mindig rosszul eszik, de azért van, amit szeret, csak elég kevés. :) (A képen Viki 2009 januárjában)
- Szeretnék venni elektromos mellszívót, amelyik később orrszívónak használható. Te ezt hogy oldod meg? Szerinted jó holmi?

Nekem is elektromos mellszívóm volt, nagyon hasznos eleinte, de aztán- mivel kevés volt a tejem- nem volt mit fejni, nem használtam. Nálunk elég volt a pumpás orrszívó is, másfél évesen megtanulta kifújni az orrát, szóval mi nem használtunk elekromos orrszívót.

- Nekünk nyári babánk lesz. Fönt lesz az emeleten a kiságya, amit használunk, de napközben leginkább lent leszek, és szeretném, ha Ő is ott lenne. Fogunk kapni utazóágyat, és abba szeretnénk rakni. Szerinted jó ötlet? Te hogy oldottad meg ezt a kérdést?

Lányom is nyáron (július) született, és nálunk is emeleti kiságy volt :). Nappal szinte egész nap az udvaron voltunk babakocsiban, ott akár 5 órát is aludt Viki, még 1 hónaposan is, akármilyen melegben. :) Utazóágyat mi tényleg csak utazáskor használjuk, de akkor nagyon hasznos.

- Nektek a babaszobában van pelenkázás és ott van az összes babacucc + a baba? A fürdőszobában van a fürdetés? Ti hogy oldottátok meg? Milyen tanácsot adnál a fürdetéssel kapcsolatban?

Az első 6 hónapban egy szobában aludtunk a kicsivel, és a fürdetés is ott volt (állványos kiskádban), de a babacuccok már nem fértek ide, azok külön szobában voltak. A 6. hónapban tettük külön szobába Vikit, és a pelenkázás is ott volt. Mivel a lányom szeret fürdeni, elég hamar nagy pancsot csinált, ezért kiköltöztettük a kiskádat a fürdőszobába. Mikor azt kinőtte, jöhetett a nagykádas pancsolás, nagyon élvezi azóta is. :) Nálunk amúgy az apja fürdeti minden este (tudom, hogy nem mindenki szerint fontos naponta fürdetni, de nálunk ez a napi menetrend része volt).

- Nálatok külön szobában alszik a baba, vagy veletek egy szobában?

Egy ágyban csak az első két hétben aludtunk, onnantól egy szobában, de külön ágyban aludtunk 6 hónapig, és -mint írtam- innentől kapott a lányom külön szobát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése