2010. november 5., péntek

Konpeito

A második bécsi napunk végén betértünk a Naschmarkt melletti NipponYa-ba, ahol vettünk japán nyaskaságokat, meg cup rameneket, a végére hagytuk a cukros részleget. Az utolsó pillanatban láttam meg Luna hullócsillag cukorkáját, a Konpeito-t. Visítottam, elég durván, és nem tudtam abbahagyni percekig. :)
Ez az a cukorka, amit a Sailor Moon második mozijában a csillagvizsgálós srác (Kakeru) ad a lázas beteg Lunának. Ugyanez a cukorka szerepel a Bleach-ben is (32. rész, Renji adja Rukiának), Chihiro szellemországban (Spirited Away) című animében a susuwatarik (a szenet hordó kis fekete mócsingok) kedvenc eledele, a paradise kiss-ben Miwakonak van egy bödönnel, és abból eszeget, amikor rossz a kedve.
A konpeito/kompeito eredetileg protugál cukorka, a 15-16. században vitték be az országba európai kereskedők. A mai napig kézzel készítik, ami 7-10 napot vesz igénybe. Eléggé macerás lehet.
Ezt a konpeitot azért vettem, hogy megosszam veletek. Miwako szerint mindegyik kis konpeitoban egy pici  kedves emlék rejtőzik, és ettől az ember lánya boldogabb lesz. Szivárvány!!!

9 megjegyzés:

  1. sZia :)
    Egy mail címet tudnál adni? ^^

    VálaszTörlés
  2. Ez van a Gokinjo Monogatariban és a Paradise Kissben is *w* Awwww <333

    VálaszTörlés
  3. Jáááj, ezek de jóóók ~ Azt nem is tudtam, hogy a csillagvizsgálós Sailorban ilyeneket kap Luna :D
    Yakaii: Hol nézted végig/olvastad a Gokinjo-t? :O Ezer éve keresem, de angolul csak az első 3 részt láttam :(

    VálaszTörlés
  4. Wáááá, konpeito~~~ Imádom! *_* Bár még soha életemben nem ettem, de biztos finom lehet, nem? :D De már a Chihiro-ban is nagyon tetszett, ahogy a fekete kormocskák összeszedegetik a színes csillagokat. :) A Kobato-ban is ilyen van, Kobato ilyeneket gyűjt az üvegébe. ^^

    VálaszTörlés
  5. Én is imádom :) És olyan szép!

    VálaszTörlés
  6. Én még soha nem ettem ilyet. Rainbow ^_^

    VálaszTörlés
  7. De aranyos ^^ Kivánccsi vagyok milyen izü lehet ^^

    VálaszTörlés
  8. DyingRose69: agnese.farkas@gmail.com
    Yakaii: IGENIGEN! :D
    Ichigo, Sakura, Luuchan: A karácsonyi meetre viszem, meg lehet kóstolni milyen!! Még én sem tudom... :)

    VálaszTörlés