2011. szeptember 20., kedd

Tegnapi jelentés

Ide írom, hogy mi volt, hogy később ha elfelejtek valamit, akkor vissza tudjam keresni. :P Meg aztán erről úgysem jó beszélni, és nem is nagyon akarok.
Hol is kezdjem. Valamelyik vasárnap, amikor a szemüveget vettük, beküldtek egy rutin szemvizsgálatra. A szemész lány megmért gépekkel, rengeteg bizbaszt kellett felismernem, és az derült ki, hogy cilinderes a szemem, illetve hogy az egiyk 1,75-ös, a másik -0,75-ös. Jelzem, hogy januárban voltam szemvizsgálaton, és ott TÖKÉLETES volt a szemem, csak kicsit száradt. (19 éves korom óta a bal szememben nincs könnytermelés) A cilinderes szem azt jelenti hogy nem tökéletesen kerek, és a szaruhártya el van vékonyodva. Ennek legrosszabb esetben szaruhártya kilyukadás a vége, és szaruhártya átültetéssel lehet orvosolni (előtte, mert utánna már sötétség van). Ennek fényében vettük meg a szemüveget, és kerestünk egy jó orvost, akihez tegnap kaptunk időpontot.
Este értünk a doktornőhöz, aki gyermek szemész, úgyhogy nagyon kedves volt, és tényleg azt éreztem, hogy egy igazi orvos vizsgál engem...
 Lényeg a lényegben. Nincs cilinderem, viszont az elmúlt fél év kontaktlencsézése (ami jelzem nem volt sok) kicsit megfolytogatta a szemeimet. Ez azt jelenti, hogy a kontaktlencse rácuppan a szemre, és nem kap a szem oxigént, amit amúgy a felszínén lévő könnyréteg segítségével venne fel. Ilyenkor véreres lesz a szem hogy úgy jusson oxigénhez, viszont nekem annyira nem kapott oxigént a szemem (és ez nem csak a lencse viselése miatt hanem az állandó szárazság miatt is- jelzem rengeteg műkönnyet elhasználtam!), hogy kialakult egy ér, ami eredetileg nem volt ott, és ha ezek az erek többen lesznek, akkor megvakulok. Így nagyon kell figyelnem az állandó könnyre, hogy ne száradjak ki, nem hordhatok kontaktlencsét, és viselnem kell a szemüveget, amibe egyelőre nem kell dioptria.
Most mivel a kontaktlencsét nem lehet eladni, így amikor fotózkodunk, akkor felteszem, de rögtön ki is veszem, és így addig kihasználom őket, amíg le nem járnak, utánna pedig nem veszek többet.
Úgyhogy ezúton üzenem nektek is, hogy használjatok műkönnyet, és figyeljetek a szemetek nedvesen tartására, mert ugyan másnak nincs ilyen érzékeny száraz szeme, de ez pikkpakk kialakulhat egészséges emberekkel is!!!

3 megjegyzés:

  1. Ez mondjuk nagyon durva. Én ugye állandóan lencsét hordok, mert elég rossz a szemem. Sosem volt vele gondom, de az utóbbi egy évben vettem észre, hogy pár havonta annyira elkezd fájni a szemem, hogy az iszonyat. Külsőleg csak kicsit bevérzettnek tűnik ilyenkor. Ezért elmentem orvoshoz is, szerencsére azt állapították meg, hogy semmi bajom, csak fáradékony, s esténként hamar ki kéne vennem a lencsét. Plusz műkönny. Ezt mondjuk nem szeretem, de magamon még sosem vettem észre, h annyira jó lenne, mármint kiszáradni nem szokott a szemem, csak nagyon későn, esténként, amikor már amúgy sem kéne benne lennie. Másrészt, ha már pirosodik a szemem, akkor azon a műkönny sem segít, sajnos a túl sok gépezés nem tesz nekem jót :S Ezért próbálok sűrűn elmenni orvoshoz, hogy megnézze minden rendben van-e, de látom, az sem mindegy milyen orvoshoz megy az ember... :((

    VálaszTörlés
  2. Nekem is volt kontaklencsém néhány évig, végül azért álltam le vele, mert nem szerettem. Macerás volt, meg utáltam, hogy rámegy egy miniatűr kis szösz, és akkor már szúrja a szemem. Meg van mikor úgy éreztem, hogy fáj a fejem, mert a lencse kényelmetlen a szememnek. Meg elég drága is sajnos. Egyébként nekem is cilinderes a szemem. De elhatároztam, hogy a lencsék helyett inkább majd összegyűjtöm a pénzt a szemműtétre, ha lesz állandó munkám. Hosszabb távon sokkal jobban megérné úgy.

    VálaszTörlés
  3. úhhh de jó h én ezt itten elolvastam o.o
    én most kaptam rá a kontaklencse témára és mivel én alapjáraton nem hordok ilyesmit, minimális vele a tapasztalatom de betenni meg kivenni tudom... de így most ügyelek h milyen gyakran teszem be mert nem akarom h tönkremenjen a szemem o.o

    köszi Gigi<3
    és sajnálom h a te szemeted ennyire tönkretette :((( <3

    VálaszTörlés