2012. május 28., hétfő

Pünkösdi hétvége ételei nálunk (Curry)

Mivel a hétvégén Apát ünnepeltük (mert nagyon okos, ügyes, zseniális, szuper, jómunkásember), ezért az ételekkel is neki akartam kedvezni. Tudtam hogy szereti a Kárrit (Curry), amit én nagyon nem, de úgy voltam vele, hogy ha én csinálom, csak megeszem. 3 különböző recept alapján összegyúrtam a saját kárri receptemet, ami nem etalom, de kezdetnek jó volt nekünk. A főzőlapom 10-es skálán működik.
Hozzávalóim:
50 dkg csirkemell
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

tv paprika
3 kisebb lilahagyma


bors
10 dkg kókusztejpor (itt 80 g-os csomagot használtam)
1,5 dl langyos víz
2 evőkanál curry por
1/2 teáskanál cayenne bors
2 kávéskanál őrölt gyömbér
1 teáskanál garam masala
1 lime
oliva olaj

 Először is előkészítem a hozzávalókat. A Curry por két evőkanállal pont egy kis csomag volt, így a másikat félretettem a következő főzéshez. Mivel egy fajta kiskanalam van, azzal mérem ezeket a picike adag fűszereket.
Cayenne bors:
Őrölt gyömbér:
Chant masala:
 Rájuk reszeltem a lime héját:
 Minden előkészítve:
 Olivaolaj + só + vöröshagyma:
 Két kanalat készítek elő: (Az egyik a nyers húshoz, a piros pedig majd akkor ha már a hús megfőtt.)
 Az elején gyorsan kell dolgozni, így leírom mi történt a kép előtt. A hagyma elkészült, lehúztam a lapról, hozzákevertem gyorsan a fűszerkeveréket, majd kis vízzel besűrítettem, visszatettem a melegre, így kicsit kavargattam, hogy jó sűrű legyen az alaplé, majd bele a husit (+só), és kicsi vízzel még felöntöttem:
Amikor felforrt, akkor levettem, és 7-esen hagytam 15 percig kb. :
Itt már nem kavargattam, a nyers húsos kanalat betettem a mosogatóba, de a pirossal sem nyúltam hozzá, így rázogattam...
 Majd amikor már kész a husi, akkor rázuttyantom a zöldségeket:
 El se keverem, hanem gyorsan elkészítem a kókusztejport a langyos vízzel:
 Ezt a keveréket is ráöntöm:
 Majd ezután keverem össze, és most már a pirosat használom:
 Amikor már bugyog, akkor 6-oson hagyom, amíg a kellő állagot el nem éri:
 Amikor elkészült, akkor adom hozzá a lime levét, elkeverem, kész is:
 Barna vegyes rizzsel tálaltam:
Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése