2012. október 30., kedd

Pénzügyek

Már többször volt ez kérdés FB-on több fórumon is, most ide is leírom, hogy mindenki láthassa bármikor, mikor kedve tartja.
Kezdjük az elejénél. Bemész a bankba, kapsz egy ügyfélszámot - Ügyfél lettél! Nyitsz egy bankszámlát, amihez különböző szolgáltatásokat és bankkártyát is igényelhetsz. A bankfiókban kell minden olyan terméket igényelni, amihez szerződést kell kötnöd, és alá kell írnod. TEHÁT:
Bankszámlád (itt van a  pénzed!)
Bankkártyád (ez egy eszköz, aminek segítségével a számládon lévő pénzhez juthatsz szinte bárhol)
Internetbank/netbank (internetes alapú felület, itt könnyedén kezelheted a számládat, átutalhatsz, számlatörténetet nézhetsz stb.)
Telefonos ügyfélszolgálat (ugyanaz a szolgáltatáskört kapod, mint internet bankon keresztül, sőt még többet is)
Kártyafigyelő (ha használtad a kártyádat jön az értesítő a zárolásról)
Számlafigyelő (ha a zárolt összeg valóban terhelődött a számládon)

Fizetési módokról röviden, csak az alapok:
Belföldi forint átutalás ( amennyiben adott T napon 15-16 óráig utalod internet bankon (ez bankonként változhat), akkor 4 órán belül megtörténik az általános jóváírás a másik számlán, ha papír alapon adod meg a megbízást, akkor még mindig az éjszakai feldolgozás, és a T+1 napos jóváírás az érvényes. Amennyiben adott napon 15-16 óra után utalsz, úgy ez is T+1 napos lesz.)
Külföldi utalás (mindig érdeklődj az adott bankban a díjakról és a teljesítésről is! Ami itt fontos lehet hogy ha azt akarod, hogy egy fix összeg érjen oda a másik számlára, úgy neked kell vállalnod mind a belföldi mind a külföldi bank költségét is!)
Paypalon a kártya regisztráció (a paypal zárol 400 ft-ot, majd terheli. A számládon a megjegyzést csak a terhelést követően tudod megnézni, ez akár 3 munkanapot is igénybe vehet, ilyenkor jól jöhet a kártyafigyelő szolgáltatás, amikor is az sms-ben szerepel a zárolt összeg mellett a megjegyzés is, tehát a paypal kód. Illetve a telefonos ügyfélszolgálati kódoddal megkérdezheted telefonon is. Interneten csak a terhelést követően látod a teljes tranzakciót, így a megjegyzést is)

Ha vásárolsz valamit, de időközben visszavonod/elállsz a vásárlástól, és a számládon zárolva van az összeg, de még nincsen terhelve, akkor általában 14 napot vár a bank a zárolás első napjától számítva, majd ha nem érkezik valós terhelési üzenet, akkor visszakerül a zárolt összeg a számládra, és újból szabadon felhasználható.

4 megjegyzés:

  1. Szia! a belföldi utalásnál módosult a (magyar) jogszabály nem? Mostmár bankok között is 4 órán belül át kell érnie az utalásnak még a tranzakció kezdeményezésének napján, ha azt az ügyfél még a banki záróra-4 órakor kezdeményezi.
    Vagy nem ugyan arról beszélünk? mert akkor bocsi :)

    VálaszTörlés
  2. Az az én bajom, hogy az én számlámon ez nem működik, úgyhogy kijavítom, mert a Citinél és a K&H-nál is olvasom, hogy ez működik, és gyanítom, hogy most az én bankomnál is azért vannak ezek a nagy internet bankos fejlesztések, hogy megfeleljen ennek a jogszabálynak! Köszi hogy szóltál!

    VálaszTörlés
  3. Ha még mindig nem pontos kérlek szóljatok! Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Asszem ezt pár embernek figyelmébe ajánlom majd:) Köszike:)

    VálaszTörlés