2012. november 14., szerda

Szombati menü

Szombaton több újdonságot is kipróbáltam. Az elsőt ebédre, majd az első angliai muffinomat délután készítettem, közben a családban sem állt meg az élet, úgyhogy kellett az energia minden feladat elvégzéséhez.
Itt van a Jamie Oliver-nek egy műsora, amiben 15 perc alatt készít el egytálételeket, persze vannak benne csúsztatások  majdnem minden elő van készítve, megmosva, úgyhogy nem mindig bírom szó nélkül a műsort, ugyanakkor be kell hogy valljam, hogy vannak benne nagyon jó ötletek, amiket a legvégén képes olyan undorító moslékká szervírozni, hogy csak na. :D Remélem majd Magyarországra is eljut a műsor. Minden esetre a kókuszos rizs nagyon megfogott. Az eredeti receptet ITT találjátok.
A főzésről nem tudtam részlet képeket készíteni, de a lényeg, hogy 1 kupa kókuszlét beleöntök a majdnem forró edénybe, bele a kókusztej kupaknyi rizst, majd forró vizet teszek a kupába, és azt is beleteszem. Összekeverem. A citromot félbe vágom, és a végét is levágom, így ezt a kvázi vastag szeletet beleteszem a közepébe az edénynek. Megkeverem, már rotyog, ekkor majdnem legkisebb fokozatra leveszem. 10 percig rotyog fedő alatt, néha megkeverem, citrom gusztán középen lebeg. Lehetőleg lapos edényben készítem, aminek még van fedele. Amikor elzárom még jó 10 percet hagyom állni. Ilyen fláfi lesz:
 Mellé csirkemellet készítettem párolt zöldségekkel, szójaszósszal. Van, hogy ebbe a szójaszószos kajába spárgát is teszek, és akkor a falatnyi darabokra felvágott spárgát lobogó sós citromos vízbe teszem 3 percig, és a legvégén adom a majdnem kész kajához, és csak éppen összeérlelem az ízeket. A sós szójaszószos csirke/hal wokkal nagyon finom ez a rizs, nagyon jól kiegészítik egymást az ízek.
 Almalé rebarbarával:
 Almalé bodzával:
 Az ilyen különleges ízeket úgy hiányoltam otthon. :)
Aztán jöjjön a muffin. Találtam egy alap receptet egy angol oldalon a muffinhoz:
2 cup self-raising flour
1/2 cup sugar
1 egg beaten
1/4 cup oil (ezt vajjal helyettesítettem)
1 cup milk
flavourings of choice
180fok,20min
 Az epres Rilakkumás bögrémet választottam a CUP-nak. :)
 Ízesítésnek barackot és csoki csillagokat választottunk, és folyékony vajat tettem olaj helyett.
 A csillagoknak arcai is vannak.
 Csodák csodájára az elkészült massza pont belefért a 12 formába.
 Csillagok:

 Közben megvacsoráztattam Tomit, és együtt figyeltük a muffinok felkelését.
 Ellenőrzés.
 Nem nagyon látszik a fotón, de még látszott az arca.
 Igazából olyan barna kalács íze lett, külseje kérgesebb, a belseje puhább, de nagyon finom lett, főleg elsőre. :)

3 megjegyzés:

  1. A Jamie Oliver 15 perces műsorát itt is adják, mindig kiakadok rajta, hogy ez minden, csak nem 15 perc... És közben magyaráz, hogy milyen egyszerű három fogást egyszerre megcsinálni, miközben kiveszi a hűtőből az előkészített hozzávalókat. Na persze.
    A muffinok nagyon jól néznek ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Hol adják blanca? Én is nézni akarom!! :D
    Ez isteni ötletet adott, hogy legközelebb mivel lepjem meg páromat! :3 Minden olyan isteni finomnak néz ki, hogy hihetetlen! Küldj haza kóstolóóóót! ~

    VálaszTörlés