2012. december 9., vasárnap

Mexikói paradicsom leves

Igen, már megint egy J.O. recept, eredeti neve: mexican tomato soup, chilli nachos, veggie feta sprinkles
Hozzávalók:

Leveshez:
1 kis csokor újhagyma
olíva olaj
1 csokor friss koriander
4 cikk fokhagyma
100g basmati rizs
450g pácolt paprika
2*400g paradicsompüré
250 ml zsír szegény joghurt
ízlés szerint chilli paprika
friss menta (én ezt azzal az üveges mentával helyettesítettem, mert nem volt friss)
2 lime (1 is elég)

Feltétek:
mini paradicsomok
avokádó (én nem vettem ezt sem)
30g feta sajt

Nachos:
chilli paprika (nem tettem Tomi miatt)
175g sótlan tortilla chips
50g cheddar sajt (itt csak ez van kb)



 Az újhagymát felvágtam (egy rész a leves alapba ment, egy rész a feltétek közé), fokhagymát megtisztítottam, koriandert kettévágtam, a szára ment a levesbe, a teteje a feltétes tálkába. Paprikáról leöntöttem az olajat, paradicsomot felbontottam, a chillit legutoljára vágtam fel, és utána azt a kést nem használtam másra.
 A leveshez előkészültem:
 Evőkanál olaj + újhagyma
 Itt már benne van a koriander, fokhagyma, rizs, paprika, paradicsomszósz, aztán jön 850 ml forró víz a vízforralóból, és egy csipet só.
 Majd lefedem:
 A chips alá tettem olíva olajat, rá bőségesen sajtot, be a sütőbe:
 Amíg forr a leves, és sül a sajt a tortillára, addig összeraktam a feltétes tálat:
 A mentás chillis joghurt (ami megmaradt, azzal este bepácoltam a hétfői húst, amit utána krumplival megsütöttem tepsiben)
 A joghurt (kevesebb chilli is bőven elég bele...) Miután ezt botmixerrel összeturmixoltam, összeturmixoltam a levest is (nem mostam le a botmixert).
 Tomi adventi naptárától kezdve minden belóg a képbe, de legalább érződik a családi hangulat:
 Erre még tettünk levest:

2 megjegyzés:

  1. Te mindig olyanokat főzöl hogy már a látványtól csorogni kezd a nyálam....*.*

    VálaszTörlés
  2. hmmm it looks delicious! :)
    it is a traditional meal in your country?

    VálaszTörlés