2013. július 23., kedd

SLS és az SLES

Szegeden megjártuk a bőrgyógyászt mindketten. Nekem persze kiderült nagyon gyenge az immunrendszerem, jó sok nyomelemet meg vitamint kellene magamba pakolnom, a második körben viszont felhívta az orvos a figyelmünket bizonyos Sodium Laureth Sulfate és Sodium Lauryl Sulfate adalék anyagokra, amely szappanokban, samponokban, habfürdőkben, fogkrémekben, tisztítószerekben egyaránt megtalálható, egészségre veszélyes és rákkeltő (amely vitatott). Ami viszont bizonyos hogy túl jól tisztít, leszedi a bőr védő rétegét, és ezáltal a bőr sokkal érzékenyebb és sérülékenyebb lesz. Sok habfürdőnél a víz után közvetlenül a második helyen áll az összetevők listáján. Ami siralmas. Most azt a habfürdőt keressük a gyerekeknek, magunknak, amiben nincs SLS, egyelőre sikertelenül. Még a legkímélőbb babafürdetőben is ott figyel.
Ti mennyire figyeltek oda hogy mi van a tusfürdőtökben, samponotokban, fogkrémetekben? Mindegyik alapanyagról tudjátok pontosan mennyire mérgező? :/

5 megjegyzés:

  1. Én tudtam erről az anyagról, hogy káros is lehet, de mivel tényleg mindenben benne van (a Lush cuccok egy része is tartalmazza), ezért nem igazán foglalkoztam eddig vele. De szerintem ha egy melegebb napon sétálunk az utcán, az jóval többet árt... én meg még UV védős krémet sem használok :D

    VálaszTörlés
  2. Még eddig sose kommenteltem a blogodra, de ez nálam is mindig aktuális, és rajtad kívül nem is tudok senkit, akinek lenne baja ezzel.:/ Úgyhogy mindig nézem van-e a tusfürdőben sls/sles (vagy legalább hogy hol van az összetevő listán, ha az első kettőben van az a legrosszabb). Eddig én is csak olyat találtam, ami az sls/sles ellenére kevésbé irritált, de az ilyen származékok közül én úgy tudom a sodium lauryl sulfate a legrosszabb ("SLES is considered to be slightly less irritating than SLS"). De ezen kívül, meg a vitamin+sok vízen kívül mást nem nagyon tudok. Max ha visszamész Angliába, ott valszeg több mindent lehet kapni, és úgy tudom a Burt's Bees, Avalon Organics mentes ezektől, meg esetleg Soap&Glory, Origins...??? Az utolsó kettőben nem vagyok biztos. (Meg ami habzik azzal tutira gond van...)

    VálaszTörlés
  3. Burt's Bees, nekem is az rémlik!

    VálaszTörlés
  4. Ágikám,én mindent innen rendelek,ezek teljesen jók!!:
    www.bionom.hu
    üdv
    Bartus Andi

    VálaszTörlés
  5. Egy ideje én is gondolkozom, hogy jobb lenen természetesebb cuccokra váltani. Mikor hazaköltöztem, bevásároltam a megszokott baleás tusfürdőkből, de nemhogy a szaguktól rosszul voltam már egy hét után, viszketett a bőröm tőle, éreztem ezt a "túl tiszta vagyok" érzést. Most még elhasználom, amennyi van belőlük, és utána váltok szappanra. Nekem a Mannaszappan bevált, arcra sokat használtam, és szerintem most már fürdésre is rendszeresítem.
    Amit sajnálok, az a Varga hajsamponom, ami hiába van tele 40 féle gyógynövénnyel, az SLS a második összetevője. Pedig sokat segít, hogy ne hulljon ki a maradék hajam is...

    VálaszTörlés