2013. augusztus 2., péntek

Szememről komolyabban

Hát erőt vettem magamon. Még van időm az ebédig, a gyerekek szépen játszanak.
Körülbelül június elején, amikor Manának elküldtem Haragot (és előtte elég durván belehúztam a festésbe, és megerőltettem a szemem) észleltem hogy a bal szememre homályosan látok. Ez egy héten belül elég durván leromlott. Nem mertem senkinek sem szólni, attól féltem hogy MSC juthatott a szemembe (pedig szemüveget használok fújáskor), és attól nem látok jól, nézegettem, külső sérülést nem láttam. Második hét végén kiborult a bili, egyértelmű vált hogy nem tudok így festeni, elkezdtem csúszni a határidőkkel, és kifakadtam a férjemnek. A következő a hét a kórházról szólt. Két gyerekkel egy álom volt. A végeredmény semmi. Nem látnak semmit. Így az allergiára gyanakodtam, egészen addig míg Szegeden elmentem egy magán szemész orvoshoz.
Szegény apósom vitt el, és 1 órát várt rám. Ami az anyósom szerint is csoda, hogy nem hagyott ott. Mivel bőgve jöttem ki a rendelőből, így elég jó is volt hogy megvárt.
A helyzet a következő: szemideggyulladásom van/volt. Ennek több fázisa van, el is múlhat magától, de bármikor vissza is jöhet. A bal szemem látása emiatt elég rossz. Nem  részletezem, de nem jó. Idézem: "Panaszainak hátterében demyelinisatios folyamat merül fel...." VEP vizsgálat-ra küldtek, következő hétre kaptam időpontot, aminek most lett eredménye: "A vizsgálat szerint látóideg károsodás nem alakult ki, de a minimálisan megnyúltabb látókérgi kiváltott válasz valószínűsíti a lezajlott látóideg gyulladást. Következő lépésként mindenképpen célszerű lenne egy koponya MRI vizsgálatot elvégeztetni." És most itt tartok.
Sajnos ugyanaz a betegség lehetősége merült fel, mint amikor Tomit vártam, és lebénultam fél oldalamra. Ez nem jelenti azt, hogy biztos SM-em van, ugyanakkor 35-40% esélyem van, ami jó mert anno a kórházban többet mondtak. Viccet félretéve eléggé rémisztő ez, sajnos a zsibbadások folyamatosak, szinte már megszoktam őket, ami jobban zavar az a krva homályos látás, ami miatt olyan szinten csúszok a határidőimmel, hogy szégyen.

2 megjegyzés:

  1. Ne gondoljatok a legrosszabbra, kevés az esélye, hogy SM legyen. Nem lehet, hogy az egyik csont vagy porc nyom egy ideget, és azért zsibbad a karod/oldalad? Sajna az se egy kellemes dolog (mert ameddig le nem bénulsz nem csinálnak vele semmit, főleg ha a gerinchez közel van), de még mindig jobban hangzik mint az SM....
    Mindenesetre kitartás, és várjuk a remélhetőleg pozitív fejleményeket!! <3

    VálaszTörlés